Comunicatul AMFB: nu avem nicio problemă, Ordinul MTS nu ne afectează afacerile

0
4

Asociația Municipală de Fotbal București (AMFB) a dat publicității un comunicat prin care face precizări cu privire la Ordinul Ministrului nr.1073 din data de 17.11.2016, Certificatul de Identitate Sportivă fiindu-i suspendat pentru o perioadă de 60 de zile. AMFB consideră că ordinul nu este legal din cauza modului în care a fost efectuat controlul și setului de măsuri impuse spre a fi implementate.

Comunicat AMFB

De asemenea, AMFB consideră că, prin atacarea în instanță, Ordinul 1073 este suspendat de drept până la soluționarea cauzei.

Bun! Să începem cu finalul. Din câte cunoaștem și după ce am verificat din nou procedura în cazul altor ordine de ministru atacate în instanță, actul normativ nu e suspendat de drept până la soluționarea fondului. AMFB ar fi trebuit să solicite instanței pe cale separată suspendarea ordinului până la soluționarea fondului, ceea ce nu a făcut.

Chiar dacă ar fi valid punctul de vedere al AMFB, până la data introducerii acțiunii în anulare la Curtea de Apel București, ordinul a fost în vigoare începând cu data de 21.11.2016, fiind ignorat și încălcat de conducerea AMFB.

Venind vorba de conducerea AMFB. Cine vorbește în numele Asociației. În mod normal, Consiliul Director (Comitetul Executiv). Ne întrebăm retoric: a fost informat CEx de emiterea ordinului și de conținutul acestuia și astfel a hotărât să-l atace în contencios administrativ? Evident, nu! Putem bănui că doar trei persoane au știut de existența ordinului și aceste trei persoane s-au substituit Comitetului Executiv, ceea ce atrage nulitatea acțiuni în instanță.

Acum vom specula, un pic, pe baza antecedentelor și ne putem imagina că cele trei persoane sunt președintele ales al Consiliului Director, dar nevalidat, Marian Lumînare, secretarul general ales, dar nevalidat, Claudiu Baboi și avocatul stagiar Mihail Marian. Încă nu știm exact statutul pe care-l are Mihail Marian în cadrul AMFB. Este angajat sau prestează pe bază de contract? Până acum a prestat pe bază de contract și putem să presupunem că și în această cauză o face tot în baza unui contract, mai ales că a semnat comunicatul transmis cotidianului Libertatea cu Av. Mihail Marian.

Cu cine putea încheia acest nou contract de reprezentare în dosarul nr.8697/2/2016? Doar cu Marian Lumînare. Poate Marian Lumînare să semneze contracte de asistență juridică până la validarea sa de instanță? Nu prea. Mai mult, avocatul are obligația să verifice identitatea părții, ceea ce nu a făcut. Și nu e prima dată. Singurul care poate să angajeze AMFB prin semnătură este vicepreședintele Marian Rusu. Acesta preia, legal și statutar, atribuțiile președintelui până la alegerea și înscrierea în Registrul Special a noului președinte al Consiliului Director.

În concluzie, trei persoane fără calitate de reprezentant al AMFB au acaparat conducerea și se comportă în mod discreționar. Restul membrilor Consiliului Director sunt de decor și, cel mult, masă de manevră. Doar din acest motiv, suspendarea CIS-ului este perfect justificată, pentru că se încalcă în mod grosolan OG 26/2000 și L69/2000 (Legea Educației Fizice și Sportului). Nu mai vorbim de Statut și Hotărârile Adunării Generale validate de instanțe.

Acum să trecem la problema de fond. În comunicat este atacat modul în care a fost efectuat controlul și măsurile impuse de MTS. Cine poate stabili metodologia de control? În mod evident, Ministerul Tineretului și Sportului prin reglementările interne. Posibil, ca cel care a redactat comunicatul să se refere de fapt la tematica controlului. Adică, dacă AMFB a fost luată la întrebări care exced ariei de competență, atunci da, ar fi o problemă.

În ceea ce privește setul de măsuri impuse, acesta este acum public, fiind precizat în art.3 din Ordinul 1073/2016. Nici măcar nu sunt toate măsurile necesare pentru intrarea în legalitate a activității AMFB. Sunt doar câteva măsuri de bun simț. Cu o singură excepție care însă era de competența FRF spre a fi lămurită, însă președintele Răzvan Burleanu se află într-un evident conflict de interese, tace și nu acționează în interesul fotbalului de mai bine de un an de zile. Această speță o vom analizat în viitorul apropiat. Care sunt aceste măsuri pe scurt:

  1. Completarea dosarului de control cu documentele nedepuse conform angajamentelor asumate
    1. Copie modificare acte constitutive
    2. Tabel cu membrii AMFB la 17.10.2016
    3. Lista cluburilor participante în competițiile AMFB în ultimele patru sezoane
    4. Acordurile semnate cu AJF-uri pentru participarea unor cluburi în competițiile AMFB
  2. Depunerea unor înscrisuri
    1. Hotărârea prin care s-a constatat îndeplinirea condițiilor de participare în competițiile AMFB pentru ultimele patru sezoane
    2. Hotărârea privind participarea structurilor sportive în campionatele municipale pentru ultimele patru sezoane.
  3. Dezafilierea cluburilor care nu au sediul în București
  4. Eliminarea minifotbalului din activitatea AMFB (aici e buba și e vina exclusivă a lui Burleanu și a prietenilor săi. Un alt ordin, al altui ministru, neatacat de FRF)

Din câte se observă, nimic extraordinar, cu excepția punctului 4 la care vom reveni.

Din păcate, din cauza alegerilor și a bugetului, Ordinul 1073/2016 a fost uitat chiar de MTS. În sensul că perioada de 60 de zile s-a încheiat (20 ianuarie). Iar în termen de cinci zile ministerul ar fi trebuit să analizeze stadiul implementării măsurilor impuse și să delibereze în consecință, conform articolului 5.

Practic, acum, AMFB își desfășoară activitatea în afara cadrului legal. Rămâne de văzut cum va acționa Ministerul pentru că are obligația să își exercite atribuțiile stabilite prin lege. Situația este extrem de gravă și nu mai poate fi tolerată.

Era să uit un aspect extrem de important. În comunicatul AMFB se vorbește de îndreptarea și modificarea Ordinului 1073/2016, cu toate că acțiunea, așa cum apare pe Portalul Instanțelor de Judecată, are ca obiect „anulare act administrativ ORD.1073/17/11/2016″. Deci, ori vorbim de modificare, ori de anulare. Chestiuni diferite.